بلاگ

آب مقطر دوبار تقطیر و عملکرد دستگاه آب مقطر

آب مقطر دوبار تقطیر و عملکرد دستگاه آب مقطر

آب مقطر دوبار تقطیر و عملکرد دستگاه آب مقطر

امروز قصد داریم مطالبی را در مورد آب مقطر دوبار تقطیر و عملکرد دستگاه آب مقطر با شما در میان بگذاریم. آب مقطر با دستگاه های خاص جوشانده و تقطیر می­ شود. این روش از کارآمدترین روش ها برای از بین بردن ناخالصی آب است. با این روش تا حدود 99 درصد آب خالص می­ شود. با جوشاندن و تقطیر دوباره آب، آب مقطر دو بار تقطیر به دست می آید. این آب کاربردهای فراوانی در زمینه های مختلف دارد.

آب مقطر چیست؟

گرم کردن و جوشاندن آب، سپس جمع آوری بخار به دست آمده آب مقطر تولید می­ شود. هرگونه آلاینده و مولکول نامطلوب در ظرف اصلی به عنوان جامد رسوب داده و باقی می ­ماند. فرآیند جوشاندن آب را استریل می کند. به این معنی که ویروس‌ها و باکتری‌ها در طول عمل از بین می‌روند. این روش از قدیمی ترین روش های تصفیه آب می باشد، که هنوز هم از آن استفاده می کنند. با این حال، برخی از ناخالصی های محلول می ­توانند دمای جوش کمتری نسبت به آب داشته باشند.

تاریخچه تقطیر آب

مردم از سال 200 پس از میلاد مسیح از فرآیند تقطیر آب استفاده می­ کردند. به طور معمول از این فرآیند اصلی تقطیر کردن آب برای آب دریا استفاده می شد، تا به آب شرب تبدیل شود. با این حال، این فرآیند تقطیر آب دریا در شکل اولیه خود زمان و هزینه زیادی را در برداشت. امروزه آب دریا از طریق یک اواپراتور فلاش تقطیر دستگاه­ های تقطیر تصفیه می­ شود.

مدت زمان تقطیر آب چقدر است؟

تقطیر آب فرآیند سریعی نیست. دستگاه تقطیر آب متوسط بین 4 تا 6 ساعت یک گالن آب تصفیه شده تولید می کند. آب مقطر بصورت قطره قطره تولید می­ شود. این فرآیند را می­ توان با استفاده از دستگاه تقطیر بزرگتر تسریع کرد. حتی ممکن است، قادر به تولید حداکثر سه گالن آب در ساعت باشد. در کل فرآیند تقطیر یک فرآیند زمان بر است.

مزایای استفاده از آب مقطر

عمل تقطیر باعث حذف و از بین رفتن باکتری، ویروس همچنین سایر میکروارگانیسم ها از آب می شود. روش های زیادی برای تصفیه آب وجود دارد، اما روش تقطیر از تمام آن ها موثر تر می باشد. یک دستگاه تقطیر می­ تواند آبی تولید کند، که تقریبا 100٪ خالص است. با تهیه آب مقطر در خانه می توان، آب تمیزتر و سالم تری با هزینه بسیار کمتر از بطری هایی که خریداری می کنید، می توانید داشته باشید.

انواع آب مقطر

غالبا بر اساس تعداد دفعات تقطیر به چند دسته تقسیم می­ شود. عبارتند از آب مقطر یکبار تقطیر، آب مقطر 2بار تقطیر و آب مقطر چند بار تقطیر. هر چه تعداد دفعات تقطیر بیشتر باشد درصد خلوص آن بالاتر است. یک نوع دیگر آب مقطر نیز وجود دارد، که آب دیونیزه نام داشته و توسط دستگاه مخصوص تهیه می شود. آب مقطر در صنعت خودرو و پزشکی به دلیل خلوص بالا، بسیار پر استفاده می باشد. همچنین، برخی به دلیل نبود آلاینده و مواد مضر در آب مقطر، از آب مقطر خوراکی جهت نوشیدن استفاده می کنند.

هنگامی که آب مقطر دوباره تغلیظ شود، نتیجه آن یک شکل تقریباً خالص از آب بدون آلودگی است. این فرآیند در دفع آب از باکتری ها، مواد شیمیایی و مواد معدنی از جمله مواد آلی سمی است. آزمایشات روی آب مقطر مقادیر صفر از ناخالصی ها مانند کلسیم، کلر، سدیم و نیترات را نشان می دهد.

انواع آب مقطر

آب مقطر دو بار تقطیر

آب مقطر دوبار تقطیر از جوشاندن و تقطیر مجدد آب مقطر به دست می­ آید. بدون نمک­ های محلول با رسانایی کم است. فرمول شیمیایی آن H2O است. این نوع آب به ویژه برای استفاده در همه ماشین‌ها و ابزارهایی که از آب برای انجام عملکرد خود استفاده می‌کنند، مناسب است. از تشکیل بقایای سنگ آهک که بر عملکرد آنها تأثیر منفی می‌گذارد، جلوگیری می‌کند. رسانایی آب دو مقطر به طور قابل توجهی کمتر از آب مقطر است.

کاربردهای آب مقطر 2 بار تقطیر

از آنجایی که آب مقطر فاقد مواد معدنی است، اغلب در اتومبیل ها و لوازم خانگی استفاده می ­شود. همچنین کاربردهای رایج دیگری نیز دارد، که برخی از آن­ها عبارتند از: اتوهای بخار، آکواریوم (مکمل های معدنی که باید به غذای ماهی اضافه شود)، آبیاری گیاهان، سیستم های خنک کننده خودرو، آزمایشگاه ­ها و دستگاه­ های پزشکی خاص مانند دستگاه های فشار مثبت مداوم راه هوایی برای آپنه خواب.

دستگاه آب مقطر

دستگاه تقطیر آب دستگاهی است، که آب را با حذف بیش از 99.9 درصد آلاینده ها از جمله مواد شیمیایی، فلزات سنگین، میکروارگانیسم ها و رسوبات تصفیه می­ کند. در حالی که طراحی آن ممکن است، متفاوت باشد. دستگاه تقطیر آب معمولی از یک محفظه جوش، یک سیستم خنک کننده و یک مخزن ذخیره جداگانه تشکیل شده است.

عملکرد دستگاه آب مقطر

کارکرد این دستگاه فرآیند علمی و نسبتا ساده دارد. آب به محفظه جوش اضافه می­ شود و دستگاه به منبع برق وصل و روشن می­ شود. سپس محفظه جوش تا نقطه جوش آب گرم می­ شود. آب تبخیر و به بخار تبدیل می­ شود و از طریق سیستم خنک کننده بالا می ­رود. در اینجا، از یک معبر شیب دار عبور می­ کند، جایی که متراکم می­ شود و به یک ظرف تمیز می­ چکد. نقطه جوش اکثر ناخالصی­ ها مشابه آب نیست. این بدان معناست که وقتی آب در محفظه جوش گرم می­ شود، آلاینده ها نمی­ توانند تبخیر شوند.

دستگاه تقطیر آب چه چیزی را از آب حذف می کند؟

تقطیر طیف وسیعی از ترکیبات معدنی را از آب حذف می کند. از جمله فلزاتی مانند سرب، آهن، مواد معدنی سختی، نیترات ها، سدیم و بسیاری از مواد محلول دیگر. تقطیر یک شکل بسیار مؤثر تصفیه آب است. ارزش آن را دارد که بدانیم ممکن است، همه آلاینده‌ها را از منبع آب پاک نکند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا تمام توضیحات لازم در مورد آب مقطر دوبار تقطیر و عملکرد دستگاه آب مقطر را به شما ارائه کنیم. آب مقطر دو بار تقطیر آبی است، که از تقطیر دوباره آب مقطر بوجود می­ آید. کاربردهای مختلفی در پزشکی، داروسازی و بیوشیمی دارد. این آب درصد خلوص بسیار بالایی داشته و همچنین رسانایی کمتری نسبت به آب مقطر دارد. در این مقاله سعی کردیم در مورد آب مقطر و ویژگی­ های آن، نحوه عملکرد دستگاه تقطیر و همینطور آب مقطر دو بار تقطیر صحبت کرده و مطالبی را با شما در میان بگذاریم. می توانید برای سفارش آب مقطر در انواع حجم های مختلف و یا در حجم بالا به صورت عمده به سایت رخ شیر مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.