درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
حجم مورد نیاز به لیتر
تماس با ما

بسیاری از افراد در خصوص آب مقطر می گویند که در واقع آب مقطر خالص ترین آبی است که انسان می تواند از آن استفاده کند. از این رو در ادامه بر آن شدیم تا به طور کلی اطلاعاتی در مورد آب مقطر عمده و فروش آب مقطر عمده به شما بدهیم. همراه ما باشید تا اطلاعات جالبی در مورد آب مقطر عمده به دست بیاورید.

آب مقطر چیست؟

آب مقطر (در لفظ انگلیسی: Distilled Water) آبی است، که به صورت بخار جوشانده شده می باشد. در ادامه این آب در ظرفی به صورت جداگانه تغلیظ می شود. در آب مقطر عمده تمامی ناخالصی های موجود که زیر و یا نزدیک نقطعه جوش هستند، در ظرف باقی می مانند. 

روند جوشاندن آب به نوعی آب تصفیه شده است. به طور کلی در آب مقطر عمده تمامی آلاینده ها و مواد معدنی حذف می شوند. به زبان ساده آب مقطر آبی است، که جوشانده شده و سپس بخار آن به حالت مایع در می آید. 

در عملیات تهیه آب مقطر، با روش تقطیر آب می جوشد و سپس ناخالصی ها و مواد معدنی را از بین می برد. در آب مقطر عمده، دیونیزاسیون نمک و سایر یون های معدنی (مولکول ها) از آب مقطر حذف شده است.

تفاوت آب مقطر با آب معمولی

آب معمولی که از شیر های آب مورد استفاده هستند، با کلر ضد عفونی شده اند. برای حذف رسوبات فیلتر شده در آب های معمولی از مواد شیمیایی استفاده می شود. همچنین برای خنثی سازی خاک از مواد شیمیایی استفاده می شود. 

از ماده فلوراید نیز به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ها اضافه می کنند. آب مقطر عمده در واقع آب تصفیه شده است، که تمامی مواد معدنی و آلاینده ها در آن از بین می روند. این آب در روش تقطیر می جوشد و سپس بخار آن تغلیظ می شود.

انواع آب مقطر

فروش آب مقطر عمده با توجه به فرایند تقطیر تقسیم بندی می شوند، که انواع آن به شرح زیر است:

  • دوبار تقطیر

آب مقطر دوبار تقطیر عملیات تقطیر بر روی آن دو بار انجام شده است. این آب نسبت به نوع یک بار تقصیر، از خلوص و شفافیت بالاتری بهره مند است.

  • سه بار تقطیر

منظور از آب مقطر عمده 3 بار تقطیر این است، که عملیات تقطیر سه بار بر روی آب انجام شده است. میزان خلوص و شفافیت آن بسیار بالاتر از نوع دو بار تقطیر می باشد.

  • چهار بار تقطیر

در فرایند تولید آب مقطر چهاربار تقطیر عملیات تقطیر بیش از سه بار بر روی آن انجام شده است. این آب دارای خلوص بسیار بالایی است.

آب مقطر چندبار تقطیر

به طور کلی آب مقطر 2 بار تقطیر اگر بیشتر مورد تقطیر قرار بگیرد، به آن آب مقطر چند بار تقطیر می گویند. آب مقطر چند بار تقطیر شده دارای خلوص بسیار بالاتری است. این آب بسیار شفافیت بالاتری به نسبت آب هایی که دو یا یک بار تقطیر شده اند دارد. می توانید این آب را به صورت عمده خریداری کنید.

کاربرد آب مقطر چند بار تقطیر

همان طور که گفته شد، آب مقطر چند بار تقطیر دارای خلوص بسیار بالاتر و کیفیت مطلوب تری است. کاربرد اصلی آب مقطر چندبار تقطیر شده در صنعت پزشکی، دارو سازی و بیمارستان ها است. همچنین از این آب در  تولید باتری های سربی اسیدی، انواع مواد شیمیایی، آزمایشگاه های طبی و… استفاده می شود.

مزایای آب مقطر

استفاده از آب مقطر عمده دارای فوایدی است، که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • آلاینده ها را از آب آشامیدنی حذف می کند.
  • میزان آفت کش ها و مواد شیمیایی موجود در آب را کنترل می کند.
  • برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار مفید است.
  • آب مقطر کلر را از آب حذف می کند و طعم آب را بهبود می بخشد.

روش تولید آب مقطر چند بار تقطیر

به طور کلی آب مقطر عمده به سه روش زیر تولید می شود. این سه روش عبارت‌اند از:

  1. روش تقطیر

در روش تقطیر ابتدا آب را می جوشانند و سپس بخار آن را سرد می نمایند. به طور کلی در این روش آهن، منیزیم، کلسیم و همچنین ارگانیسم ها برداشته  می شوند. البته شایان به ذکر است، که برخی ناخالصی ها مانند دی اکسید کربن و کلر جدا نمی شوند. 

از این رو برای رفع این مشکل از یک روش پیش تصفیه استفاده می شود. برای تهیه آب چند بار تقطیر ، مراحل گفته شده را چندین بار تکرار کنید.

  1. روش دیونیزه

روش دیونیزه به این صورت می باشد، که از میان ستون های رزینی دارای بار مثبت و منفی گذر می کند. این ذرات با یون های موجود ترکیب می شوند. در نهایت آب ترکیب شده دیونیزه خواهد بود. به طور کلی در این روش مواد آلی و سایر مواد غیر قابل یونیزه شدن حذف نمی شود .

  1. روش اسمز معکوس

آب تحت فشار از غشای نیمه تراوا عبور می کند. در این روش 90 درصد مواد جامد محلول و 98 درصد ناخالصی های عالی جدا می شوند. همچنین 98 درصد از ارگاسم های میکرونی نیز جداسازی می شوند. به طور کلی این روش قادر به جدا سازی گاز های محلول نبوده و نیاز کمتری به استفاده از مواد شیمیایی رزینی دارد.

کلام پایانی

در این مقاله موضوعات مختلفی را در خصوص آب مقطر مورد بررسی قرار دادیم. امیدوار هستیم، که مطالعه و بررسی این محتوا برای شما بهره زیادی را به همراه داشته باشد. آب مقطر عمده بسیار نقش اساسی در سازمان ها و صنعت های مختلف دارد. می توانید، با مراجعه به سایت رخ شیر آب مقطر را به صورت 4 لیتری ، 10 لیتری و 20 لیتری ثبت سفارش کنید، تا در سریع ترین زمان ممکن برای شما ارسال شود.

با خواندن این مقاله می توانید، مزایای آب مقطر را مورد بررسی قرار دهید. برای تهیه آب مقطر از سایت رخ شیر، به صفحه فروش آب مقطر عمده مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید.